onsdag 23. juli 2008

Familien min!

Familien min!

Familiene gikk til auditoriet fOr vi mOtte dem. Lederen sa vi mAtte stille oss i en rekke foran de og si navnene vAre og hvor vi kom fra. Jeg gliste hele veien!:P og var drit nervOs!! Etter vi hadde sagt navnene vAre kom famililiene og mOtte studentene de skulle ha. Alle gikk foran meg, men plutselig kom en familie og hilste pA meg og gidde meg blomster!!:D Det var virkelig en lettelse!:P (at de ikke hadde stukket av med en gang de sA meg eller noe). verts faren, moren, Andres og Diana var der for A mOte meg:) Christian var hjemme i huset..

Moren min og faren min er utrolig snille og forstAelsesfulle! Jeg fOler meg virkelig som en del av familien allerede! De har vErt sA greie med meg og sagt alt en utvekslingstudent trenger A hOre! De snakker ikke engelsk sA jeg mA snakke spansk til de. Det er litt irriterende for nAr de spOr meg om noe, sA kan jeg bare svare "ja eller nei eller jeg har det bra eller skolen gikk fint". Det er utrolig avvisende A bare si det, sA jeg hAper jeg lErer sprAket fort!

Diana er kjempe grei! hun er ganske voksen for alderen, rolig snill og morsom:) Hun snakker ganske bra engelsk ogsA! Vi blir bedre venner for hver dag! Det er jeg ganske glad for!:D
Andres er lillebroren min! Han er ganske skjOnn for han smiler heeelee tiden!! Han er ganske artig ogsA:) Han har litt dArlig humor ogsA:P men det har egentlig alle..
Christian er ganske sjenert! Har ikke snakket mye med ham, men han virker grei nok:P Han spiller StarCraft!! Akkurat som tim gjorde nAr han var ganske sjenert:P (no offence Tim;)

Resten av familien:
Vi har 2 hunder! Den ene er en sAnn liten hund som er ganske hissig.. Den er ganske mye i veien, trakker nesten pA den hver gang! Og man kan ikke klappe den, da blir den hissig,men ellers bare gAr den rundt og sier ingenting.. Den andre hunden er en chowchow og den er sA nyydelig!! jeg elsker den hunden!! Den har sAnn fluffy kremfarget pels! Love it!

Vi har en housekeeper:P Hun jobber hver dag i ukene sA da slipper vi A vaske klErene vAre, ta oppvasken (de har ikke oppvaskemaskin!), re opp sengen (det mA vi derimot gjOre i helgen), eller koste gulvet.. Vi mA gjOre det ganske ofte:P

Vi har ogsA en mami:D bestemoren pA mor sin side, hun kommer etter vi har vErt pA skolen for A lage mat til oss og gjOre litt rent i huset. Faktisk rett etter housekeeperen har vErt der:P Hun er kjempe koselig! og jeg drikker alltid te med henne:)

Huset er helt nytt! De er nettopp ferdig A bygge det. Faren er inginiOr innenfor bygging av hus eller noe sAnt:P sA han har tegnet det. Familien har 3 biler!! Synes det var litt mange egentlig.. De kunne brukt pengene pA en ordentlig vaskemaskin, eller tOrketrommel, eller en oppvaskemaskin:P Men det er selvfOlgelig bare min mening:P

En morning i Costa Rica! + litt regler i huset

Jeg sover i mitt eget rom! Trodde jeg skulle sove pA rom med Diana, men hun sover pA rom med moren. Jeg tror ikke faren og moren sover pA samme rom, men jeg tOrr ikke spOrre.. Det er et bad for gutter og et bad for damer. Hver morgen stAr jeg opp klokken 6.00 for A spise frokost, sA tar jeg en dusj og pusser tennene. Deretter henter jeg uniformen min (jepp jeg har en uniform) og kler pA meg. Etter det har jeg ca. 30 - 60 min igjen og da sitter jeg pA rommet mitt og leser Harry Potter! Jeg tOrr ikke si at jeg vil stA opp seinere.. Det er dias regler liksom.. :P Tror foreldrene er litt strenge.. Ihvertfall faren. Vi mA vEre i seng til klokken 22.00! Og sA har jeg reagert pA litt andre ting.. Men det er vel sAnn mennene er her i latin amerika, litt sjefete:P

Anyway, eg mA gA no.. Men skal snart skrive et innlegg til om skolen ;)

5 kommentarer:

Rou sa...

LAURA!! Nå gleder jeg meg enda mer til å dra:D
Høres jo ut som om du har det fint:) Selv om det er litt strengt..
Legg inn bilder!
Hvordan går det med spansken? Skolen? Jeg vil vite alt;P
Jeg reiser om en måned nå! Gleder meg!
<3 - Runa

Unknown sa...

Haha. For ett døds bra innlegg ! Fniste meg igjennom hele greien ! hihihi. Savner deg veldig latterklumpen min <3

Unknown sa...

Derja. Lıten tıng - Det der drıtet med at du har en 'Storebror' ı costa rıca er helt helt feıl. Heretter er han 'Den eldste gutten ı famılıen som jeg ıkke lıker lıke godt som Tım' eller 'Den eldste gutten ı famılıen som skulle onske han var lıke god ı Starcraft som Tım' Du kan velge! Du laerer sıkkert spraaket fort og kommer nok paa godfot med famılıen tıl aa sı at du vıl sove tıl 10 fordı du er fyllasjuk e.l. =) Alt det der ordner seg etterhvert som tıden gaar. Du maa fortelle hvılke bıler de har! saa maa du laere deg aa kjore fordı hvıs de har 3 bıler faar du sıkkert lov aa vrake en av de =). Du faar ha lykke tıl vıdere der oppe. Husk aa ıkkje ha det saa fınt at du ıkkje savner oss da =)

Idunn sa...

Ååå! Det virker så gøy.
Skulle så veldig ønske at jeg skulle reise. Du må oppdatere ofte, husk det.
Klem fra Idunn

Laura sa...

Tim:D
you wish, han er god i starcraft:P Og aner jeg et hint av sjalusi? :D hehehe >D neida, jeg snakker om deg hele tiden til "den eldste gutten i familien" :P Og jeg fOler jeg har fAtt ganske god kjontakt med de fleste i familien no:P Synes ikkje bilene er noe stas, honda, isozu eller noe og en til.. de er ikkje noe fin anyway.. trafikken er galskap! Det er nesten ingen skilt som merker hvem som har vikeplikt og hvem som kan kjOre.. man mA bare vEre veldig oppmerksom.. Aldri i livet om jeg skal lEre A kjOre her!
Har det faktisk ganske fint her:)Men savner familien min alltid litt:) kos deg videre i tyrkia! Du mA sende meg bilder;) du kan bruke min vanlige mail vettu!