mandag 23. juni 2008

Info før reisen

No er det lenge siden eg har blogget:P men for noen dager siden fikk jeg flyruten min og i dag fikk jeg vertsfamilie!! så det er litt must å blogge no..

Flyruten:

Jeg reiser fra Bergen den 11 og må møte gry tidlig på gardemoen den 12. Så begynner den lange flyreisen: først fra Oslo til Frankfurt i Tyskland (det varer 2 timer) så drar vi fra frankfurt til Philadelphi i USA (noe som varer i 8 timer og 40 min) Og videre fra Philedelphi til Miami, noe som varer i 3 timer og 7 min sånn ca. Der overnatter vi (gjengen som skal til costa rica fra Norge regner jeg med) og så reiser vi den 13 fra Miami til San Jose som tar 2 timer og 45 min. Fra der blir vi sikkert møtt av noen som viser vei til Campen. Den er det bilder av nedenfor:)


campen

klasserommet

piknik sted

uteplass

utsikten fra campen


Vertsfamilien min:D

Vertsfamilien min består av et par som har 3 unger. En gutt på 20 år, en jente på 14-15 og en til gutt på 11. de bor i midten av Costa Rica i Cartago, San Rafael. Faren er ingeniør og moren jobber på apotek. De er katolske og går i kirken hver uke! Det blir en stoor forandring fra mitt liv i Norge:P Ellers har de samme interessene som meg så jeg håper vi kommer overens. De virker kjempe koselig allerede og jeg vet nesten ingenting om de:P Jeg gleder meg mer og mer no!:D er litt mindre enn 3 uker til jeg drar no..

I tillegg har eg fått skole, men fant ikkje mye om den på nettet, så skal fortsette å søke.. Men den heter Saint Edwards Bilingual Educational System. Og jeg har fått IEC.. Hun skal jeg holde kontakt med i løpet av året mitt i Costa Rica:)

5 kommentarer:

Unknown sa...

GL HF

Unknown sa...

Jeg kommer til å SAVNE DEG, men du får kose deg litt for meg også. Så skal jeg gå på byn uten deg når jeg blir atten, og ha den STØRSTE og GØYESTE festen du kan tenkte deg. HA ! Bite that one.

PS; 20 år, bor i samme hus, good luck.


Mvh.
Silje Sørfonn Moe aka Bestevenn

Laura sa...

Good Luck og have fun til deg også tim! for du skal bort 5 år!

Kommer til å SAVNE DEG også silje!! Jeg skal ikke misse neste festen! Bare vent!:P

MVH
Laura aka din bestevenn

Marte sa...

Hallo : )

Må bare si det, Costa Rica virker utrolig spennende!
Selv reiser jeg med AFS til Portugal, blir nok ikke så verst det heller. ;b

Jeg la til en link til din blogg på min blogg, feel free til å gjøre det samme :D
Jeg har linker til bloggene til norske utvekslingsstudenter verden rundt, og følte at din passet så bra inn der ; )

Laura sa...

Heisann mart- :)

Costa Rica er supert! Regner med at Portugal ogsä blir spennende!
Flott at du vil dele min blogg med andre:D Skulle gjerne hatt link til din blogg pä min blogg, men jeg vet ikke hvordan man gjör det:P LoL er helt ny med blogging:P